ФЭНДОМ

Артефакт - это тип карт. Артефакты являются перманентами.

Детали Править

Как и все перманенты,  артефакты могут быть разыграны во время вашей главной фазы. Артефакты в отличие от Чар, могут быть повернуты для оплаты способностей или в результате некоторых эфектов. На данныймомент существует 3 подтипа артефакта, это Снаряжение, Фортификация и Машина

СнаряжениеПравить

Артефакты снаяржение могут быть прикреплены к вашим сущетсвам используя спосность "Снарядить" напечатанную на этих артефактах. Снаряжение почтивсегда оказывает эфект только на на то существо к которому прикреплено.

ФортификацияПравить

Фортификация действуетаналогично снаряжению однако прикрепляеться к землям, а не к существам.

МашинаПравить

Машина это подвид артефактов которые способны становиться артефактыными существами используя их способность "Экипаж" напечатанную на карте. Артефакты - машины имеют напечатаные Силу и выносливость, однако не являються изначально существами. Если игровая ситуация предписывает артефакту стать существом, но не указывает его силы и выносливости, то тогда береться сила и выносливость напечатанная на карте.

Существо так же может быть и артефактом. Артефактные существа могут быть затронуты всем, что может повлиять на артефакты или существ. В настоящее время, артефактные существа, которые созданы не по образцу цветных существ, как правило, получают типы существ: Голем или Конструкция, иногда Пугало.

Большинство артефактов и артефактных существ в игре фигурируют в блоке Мирродина. В последнее время тема артефактов была переведена и в сет Осколки Алары. А так-же в блок Каладеш . Эти артефакты продолжают идею, показанную сначала в цветных артефактах сета Future Sight. Кроме того, в Future Sight и Осколках Алары эти артефакты имели  затраты маны разных цветов.

Сопутствующие правила Править

301. Artifacts

  • 301.1. A player who has priority may cast an artifact card from his or her hand during a main phase of his or her turn when the stack is empty. Casting an artifact as a spell uses the stack. (See rule 601, “Casting Spells.”)
  • 301.2. When an artifact spell resolves, its controller puts it onto the battlefield under his or her control.
  • 301.3. Artifact subtypes are always a single word and are listed after a long dash: “Artifact — Equipment.” Artifact subtypes are also called artifact types. Artifacts may have multiple subtypes. See rule 205.3g for the complete list of artifact types.
  • 301.4. Artifacts have no characteristics specific to their card type. Most artifacts have no colored mana symbols in their mana costs, and are therefore colorless. However, there is no correlation between being colorless and being an artifact: artifacts may be colored, and colorless objects may be card types other than artifact.
  • 301.5. Some artifacts have the subtype “Equipment.” An Equipment can be attached to a creature. It can’t legally be attached to an object that isn’t a creature.
  • 301.5a The creature an Equipment is attached to is called the “equipped creature.” The Equipment is attached to, or “equips,” that creature.
  • 301.5b An Equipment is cast and enters the battlefield just like any other artifact. An Equipment doesn’t enter the battlefield attached to a creature. The equip keyword ability attaches the Equipment to a creature you control (see rule 702.6, “Equip”). Control of the creature matters only when the equip ability is activated and when it resolves. Spells and other abilities may also attach an Equipment to a creature. If an effect attempts to attach an Equipment to an object that can’t be equipped by it, the Equipment doesn’t move.
  • 301.5c An Equipment that’s also a creature can’t equip a creature. An Equipment that loses the subtype “Equipment” can’t equip a creature. An Equipment can’t equip itself. An Equipment that equips an illegal or nonexistent permanent becomes unattached from that permanent but remains on the battlefield. (This is a state-based action. See rule 704.) An Equipment can’t equip more than one creature. If a spell or ability would cause an Equipment to equip more than one creature, the Equipment’s controller chooses which creature it equips.
  • 301.5d An Equipment’s controller is separate from the equipped creature’s controller; the two need not be the same. Changing control of the creature doesn’t change control of the Equipment, and vice versa. Only the Equipment’s controller can activate its abilities. However, if the Equipment grants an ability to the equipped creature (with “gains” or “has”), the equipped creature’s controller is the only one who can activate that ability.
  • 301.5e An ability of a permanent that refers to the “equipped creature” refers to whatever creature that permanent is attached to, even if the permanent with the ability isn’t an Equipment.
  • 301.6. Some artifacts have the subtype “Fortification.” A Fortification can be attached to a land. It can’t legally be attached to an object that isn’t a land. Fortification’s analog to the equip keyword ability is the fortify keyword ability. Rules 301.5a–e apply to Fortifications in relation to lands just as they apply to Equipment in relation to creatures, with one clarification relating to rule 301.5c: a Fortification that’s also a creature (not a land) can’t fortify a land. (See rule 702.66, “Fortify.”)

Также на ФЭНДОМЕ

Случайная вики