ФЭНДОМ

JacetheMindSculptor

Planeswalker - это тип карты. Planeswalker'ы являются перманентом.

ДеталиПравить

В отличие от всех других перманентов, Planeswalker'ы (Мироходцы) могут быть атакованы так, будто это отдельный игрок. Более того, они могут быть целью некоторых заклинаний. Каждый мироходец выходит на поле битвы с некоторым количеством Жетонов верности, обозначенных в их левом нижнем углу. Эти жетоны являются одновременно здоровьем и ресурсом каждого мироходца. Активация некоторых способностей может добавить несколько жетонов, а может потребовать снятия некоторого их количества. Если на мироходце не остаётся жетонов, то он отправляется на кладбище своего владельца. Нельзя активировать способности мироходца, требующие снятия большего количества жетонов, чем у него есть. 

Если мироходец получает урон от любого источника, необходимо снять с него соответствующее количество жетонов верности. Если игрок использует заклинание или способность, предписывающую нанести повреждения оппоненту, в момент разрешения, он имеет право выбрать, наносить их игроку или Мироходцу под его контролем.

Сопутствующие правилаПравить

306. Planeswalkers

  • 306.1. A player who has priority may cast a planeswalker card from his or her hand during a main phase of his or her turn when the stack is empty. Casting a planeswalker as a spell uses the stack. (See rule 601, “Casting Spells.”)
  • 306.2. When a planeswalker spell resolves, its controller puts it onto the battlefield under his or her control.
  • 306.3. Planeswalker subtypes are always a single word and are listed after a long dash: “Planeswalker — Jace.” Each word after the dash is a separate subtype. Planeswalker subtypes are also called planeswalker types. Planeswalkers may have multiple subtypes. See rule 205.3j for the complete list of planeswalker types.
  • 306.4. If a player controls two or more planeswalkers that share a planeswalker type, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners’ graveyards. This is called the “planeswalker uniqueness rule.” See rule 704.
  • 306.5. Loyalty is a characteristic only planeswalkers have.
    • 306.5a The loyalty of a planeswalker card not on the battlefield is equal to the number printed in its lower right corner.
    • 306.5b A planeswalker is treated as if its text box included, “This permanent enters the battlefield with a number of loyalty counters on it equal to its printed loyalty number.” This ability creates a replacement effect (see rule 614.1c).
    • 306.5c The loyalty of a planeswalker on the battlefield is equal to the number of loyalty counters on it.
    • 306.5d Each planeswalker has a number of loyalty abilities, which are activated abilities with loyalty symbols in their costs. Loyalty abilities follow special rules: A player may activate a loyalty ability of a permanent he or she controls any time he or she has priority and the stack is empty during a main phase of his or her turn, but only if none of that permanent’s loyalty abilities have been activated that turn. See rule 606, “Loyalty Abilities.”
  • 306.6. Planeswalkers can be attacked. (See rule 508, “Declare Attackers Step.”)
  • 306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.
  • 306.8. Damage dealt to a planeswalker results in that many loyalty counters being removed from it.
  • 306.9. If a planeswalker’s loyalty is 0, it’s put into its owner’s graveyard. (This is a state-based action. See rule 704.)

Также на ФЭНДОМЕ

Случайная вики